CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

01 November 2011

musim kedua

ada masih ingat kejadian sorang makcik [ekceli dia pegawai dari MOSTI] yang datang ke ofis saya dulu? alaaa yang nak jodohkan saya dengan anak dia tu lah. sila baca entri kat bawah-bawah ni.

entah ler samaada makcik tu terlupa atau memang dia berkenan kat saya utk jadi menantu dia kot. Dulu pernah dia suruh saya pilih mana-mana anak dia utk dijadikan 'psangan' dia. bongeekkk. bila saya bagitau siapa saya barulah makcik tu mengilai suka. hor baru tau aku ni sape baru ko gelekek suke deh. haippp

dan kisahnya, hari ni makcik tu datang lagi ke ofis saya. ada join venture kekdahnya dengan pihak kami. dan sebagai setiausaha yg cemerlang, gemilang dan terbilang..haruslah makcik tu melalui saya dulu sebelum berjumpa bos. kebetulan bos masih bercuti bini dia beranak. tahniah bos, dapat anak perempuan lagi. sila cuba masa hadapan lagi utk baby boy pulak.

dan makcik tu pun beserta pembantu dia lepak-lepak [hamboi kemain kau yer] dalam bilik ofis saya sambil bersembang-sembang. orang tua, ingatan tak kuat kot.

boleh lak dia galak duk bercerita pasal anak dia yang sulung tu dah kawen. dia siap cakap "tu laaa, dulu mokcik nak wat awak menantu mokcik awak tak nak". **pitam!

segala macam cerita kawen anak dia, makcik tu bagitau. pasal kenduri, menantu, hantaran segala bagai dia duk galak bercerita kat ai ni. emmm layan je lah.

lepas tu bila habis bab anak sulung dia, hamboi dia duk bukak cerita pasal next sons. kedua dan ketiga. pasal tak berkenan bawa balik calon, pasal perangai makwe anak ketiga dia. segala mak nenek cerita anak dia, makcik tu duk bagitau ai. sadisss kalu dapat mertua macam ni.

dan paling tak terduga, bila makcik tu bertanyakan soalan yg hampir sama macam yg dulu tuuuu. malas ai nak taip semula dialog tapi lebih kurang je soalan macam yang dulu tu.

ai bila terdengar soalan dia terus ai ketawa terbahak-bahak. gelekek waser nak pecoh perut. macam mana la makcik ni boleh pegang jawatan tinggi dalam jabatan dia padahal ada lostmemory disoder. hadoiii lah!

assistant yang datang dengan dia sampai pegang perut sebab suker ke makcik tu.hahaha kesian makcik.

rupanya makcik tu ada masalah rabun keterlaluan kalau tak pakai spek dia. emmm nasib lah pegang jawatan setiausaha ni. semua orang akan melabel sebagai pompuan. gegel tak shuker tau! hahaha

kesimpulan nya, orang rabun nampak ai ni macam selena gomez ker? hahahaha. sambung urat kentut jap.

0 comments: